ست اوراق شرکتی به چه گونه تعریف می شود ؟

 مچ ورق های شرکتی به چه گونه تعریف می شود ؟


به گرداوری ای از تقاضا طراحی ست اداری  یا سفارش ساخت ست اداری یا کاغذهایی که در کارهای پرسنلی یک کمپانی جهت فعالیت های رسمی یا غیر رسمی، استفاده می گردد، ست اداری یا طراحی ست اداری می گویند. باتوجه به علت سفارش طراحی ست اداری زیبایی شناختی و هماهنگی هرچه  بیشتر آن برند، خوبتر می باشد این اوراق به یکدیگر شبیه و متناسب با هم طراحی و چاپ گردند سفارش ساخت ست اداری، بهمین دلیل به طراحی ست اداری اصطلاحا "ست اداری" گفته می شود. طراحی ست اداری معمولا شامل :

    سربرگ یا letter head (جهت مکاتبه و نگارش نامه های اداری و رسمی)

    کارت ویزیت یا business card (جهت معرفی شغل و ارائه راه های تماس با کمپانی یا سازمان)

    پاکت نامه یا envelope (جهت ارسال مکاتبات یا رد و بدل کردن قراردادها و ...)

    یادداشت ها یا note (جهت یادداشت های غیر رسمی که معمولا از پرت کاغذ در چاپ اوراق بدست می آید)

توصیه ها مهم در طراحی سربرگ های ست اداری به چه طریق است

نکته ها مهم در طراحی سربرگ های ست اداری به چه طریق است


    از نکات اساسی در سامان دهی سربرگ ها در طراحی ست اداری به این طریق می باشد که سربرگ طراحی ست اداریخوب تر است توسط المانهایی که به دوست داشته طراح ست اداری برگزیده می شود (فرم، خط، نوشتار، رنگ و ...) حداقل از دو طرف بسته گردد. مهم نیست که این بسته شدن از کدام ضلعهای سربرگ درطراحی ست اداری باشد. اما بهتر است برای زیبایی هرچه بیشتر و فاصله گرفتن آن از اوراق یادداشت، حداقل از دو سمت بسته شود.در طراحی ست اداری یا ساخت ست اداری و یا سفارش طراحی ست اداری و سفارش ساخت ست اداری  فونت های استفاده شده در طراحی سربرگ معمولا بین 10 تا 14 پوینت انتخاب می شود. باید توجه داشته باشید اگر سربرگ شما در کاغذ A5 طراحی میشود، این سایز از فونت را نباید کوچک کنید . بزرگی و کوچکی نوشتار در سربرگ های A4 و A5 با هم تفاوتی نمیکنند.در سفارش طراحی ست اداری یا سفارش ساخت ست اداری به کار می رود.

پاکت نامه در طراحی ست اداری خود چگونه تعریف می شود ودر پاکت نامه چه نکاتی می بایست مورد توجه قرارگیرد

 پاکت نامه در طراحی ست اداری خود چگونه تعریف می شود ودر پاکت نامه چه نکته هایی باید مورد توجه قرارگیرد

درمقدمه به توضیح پاکت نامه در طراحی ست اداری مشغول می شویم

اندازه پاکت نامه در طراحی ست اداری عموما متناسب با ابعاد سربرگ (A4) تعیین می شود. بهتر است سفارش طراحی ست اداری

یا سفارش ساخت ست اداری ابعاد پاکت مورد نظر در حالت بسته شده، یک سوم ابعاد سربرگ به اضافه ی شش میلیمتر (پهنا و بلندا) باشد.

پاکت نامه در طراحی ست اداری نیز دارای نشانه و عنوان است و درج نشانی بر روی آن الزامی است. محل قرارگیری نشانه و عنوان معمولاً در نیمه ی سمت چپ و بالاست در سفارش ساخت ست اداری. نشانی نیز قاعدتاً در پایین سمت چپ قید می شود. چیدمان عناصر موجود در پاکت نامه بیشتر در حالت افقی انجام می گیرد.