یکی از شهرهای چین قدرتمندترین ابر‌ کامپیوتر جهان را ساخت

یکی از شهرهای چین قدرتمندترین ابر‌ کامپیوتر جهان را ساخت

کشور چین با کمک از مینیتراشه‌های تولید شده توسط متخصصین خود، |پیروز|موفق} به تولید باسرعت ترین ابر‌ کامپیوتر کره خاکی  شده است.

به نقل اخبار به نقل ازجست وجوگر یاهو، چین توانست با موفقیت مقتدرانه بزرگ‌ رایانه جهان را بدون کمک گرفتن از آمریکا و استفاده از فناوری‌های آن کشور بسازد.

این ابررایانه که Sunway TaihuLight نام دارد، دارای دو برابر سرعت نمونه قبلی بوده و از توانایی پردازش یک کوادریلیون در ثانیه برخوردار است که این میزان در مقایسه با نمونه قبلی که در چین و با استفاده از تراشه‌های  شرکت آمریکایی اینتل ساخته شده بود بیشتر است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که چین دارای ابررایانه های بیشتری نسبت به آمریکا است.

 متخصصان براین باورند که تحریم‌های آمریکا علیه چین با هدف جلوگیری از بهبود فناوری‌ ابررایانه‌ها بوده است. اما چین به جای توقف فعالیت‌های خود،‌ تمامی بودجه و سرمایه خود را صرف تولید و توسعه این ابررایانه‌ها کرده است.

این ابر رایانه که در مرکز ابر رایانه ملی چین واقع شده، برای مدل سازی آب و هوا و انجام پژوهشهای علمی استفاده خواهد شد.

 ابر رایانه کشور چین، به دلیل سرعت و به واسطه تست توسط کارشناسان آلمان و آمریکا، در لیست TOP500که دو بار در سال منتشر می شود قرار گرفته است.

این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که از 10 رایانه سریع جهان، دو دستگاه در چین، چهار مورد در آمریکا و به ترتیب در ژاپن، آلمان، سوئیس و عربستان سعودی یک دستگاه وجود دارد.

چین  هزینه های بسیار زیادی را صرف انجام پروژه های علم و فناوری کرده و به دنبال آن به یک پیشرو در زمینه فناوری‌های پیشرفته تبدیل شده است.

مقامات چین همچنین قصد دارند تا بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان را در جنوب شرقی این کشور راه اندازی کنند

سه ریملی که هر عروسی باید داشته باشد تاضرر ملوتری ببیند

سه ریملی که هر عروسی باید داشته باشد تاضرر ملوتری ببیند

بهرمندی متناوب از یک ریملی ساده و یک ریملی عالی، راه خوبی است برای اینکه زیباسازی چشم افراد را از یکنواختی بیرون آورد. محسن نظرمی دهد که در کیت آرایشی‌تان حداقل دو ریمل برایتان خوب است.

همه‌ی ما چند وسیله‌ی آرایشی مهم و اصلی داریم. رژ لب، سایه‌های چشم، و ریمل که هر روز صبح بطور خودکار از آنها استفاده می‌کنیم. استفاده از لوازم آرایشی یکسان در هر روز خسته کننده است، درست مانند اینکه یک کفش را هر روز بپوشیم.

حتی اگر دوست دارید که هر روز از یکسری اصول آرایشی استفاده کنید، خوب است که بتوانید در موقعیت‌های خاص، بعضی چیزها را تغییر دهید. وقتی از ویانا مارتین، مدیر روابط هنرمندان حرفه‌ای در Kevyn Aucoin پرسیدیم که آیا یک قاعده‌ی کلی در مورد ریمل چشم وجود دارد یا نه؟ او پاسخ داد: بله، ریمل طبیعی و ساده برای روز مناسب است، اما برای شب من مژه‌های دراماتیک را دوست دارم.

استفاده‌ی متناوب از یک ریمل ساده و یک ریمل جسورانه‌تر، راه خوبی است برای اینکه آرایش چشم شما را از یکنواختی بیرون آورد. مارتین پیشنهاد می‌کند که در کیت آرایشی‌تان حداقل دو ریمل داشته باشید. یکی برای استفاده‌ی روزانه و دیگری برای استفاده در موقعیت‌های خاص.
اما نباید به این دو ریمل اکتفا کنید. می‌توانید از ریمل‌های رنگی، درخشان، حجم‌دهنده و هر نوعی که باعث می‌شود احساس زیبایی کنید استفاده نمایید. ما فکر می‌کنیم که سه نوع ریمل برای هر کسی لازم است، اما اگر حرفه ای هستید، ممکن است به تعداد بیشتری نیاز داشته باشید.

1 - ریمل روزانه
به دنبال ریمل‌هایی با برچسب «حجم دهنده»، «بلند کننده» یا «فر کننده» باشید که حاوی فرمول‌های ضد آب نباشند. مارتین می‌گوید: ریمل‌های ضد آب معمولا سنگین هستند و این می‌توانند مژه را خشک کنند و در صورت استفاده‌ی روزانه منجر به چسبندگی مژه‌ها شود.

2 - مناسبت‌های خاص
برای ریمل‌های شب و مناسبت‌های ویژه، فرمول‌هایی را انتخاب کنید که دو یا چند مزیت داشته باشند (مانند حجم‌دهنده و بلند کننده) تا چشم‌ها را درشت‌تر کنند.

3 - برای تنوع
ریمل‌های رنگی یک راه عالی برای افزودن رنگ به ظاهر شما هستند. برای اینکار، تعداد زیادی گزینه‌ی فوق العاده وجود دارد. مارتین، ریمل‌های سبز پررنگ، بنفش، و آبی، که واقعا مژه‌ها را برجسته می‌کنند پیشنهاد می‌کند.

نمای ساختمان و اهمیت آن درزیبایی خانه

  نمای ساختمان و اهمیت نما درزیبایی ساختمان
 انسان دایما به دنباله زیبایی ها است.اکنون مدرنی میتواند در یک نگاه خود شخص باشد و یا در فضای اطراف و محل زندگی.این میل تا جایی ادامه دارد که هر کدام از ما به دنبال ایجاد یک محل زیبا و آرامش بخش برای زندگی خود هستیم. نمای ساختمان از سوی دیگر پیشرفت تکنولوژی در زمینه معماری و ساختمان سازی باعث شده تا بتوانیم درکنار ظاهر زیبا, مواردی مانند صرفه جویی در انرژی ساختمان و یا استفاده از مصالح سازگار با طبیعت را در کنار هم داشته باشیم.این موارد باعث شد تا تحولات فراوانی در دنیای ساختمان سازی, علی الخصوص در نما و ظاهر ساختمان به وجود آید.

مزیت های استفاده از نما در ساختمان

    زیبا و دلنشین کردن ظاهر ساختمانها و ایجاد دورنما و ساختار قابل قبول برای شهر یا محیطی که در آن ساختمان بنا شده است.
    باعث استحکام ساختمان در مقابل شرایط نامساعد جویی مانند : سیل و زلزله باد و باران و رطوبت های خورنده و مانند آن . در کل باعث افزایش طول عمر ساختمان می شود.
    ایجاد نوعی عایق حرارتی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در تمام فصل ها
    از ورود آلودگی های صوتی و صداهای آزار دهنده بیرون ساختمان به فضای داخلی ساختمان ها ی اداری و مسکونی جلوگیری میگردد.

همان طوری که اطلاع دارید از مصالح ساختمانی همچون آجر،سنگ،بتن،شیشه و ... برای ساخت نمای ساختمان استفاده می شود.

    به طور کلی نماهای ساختمانی به سه گروه تقسیم می شود :


1.نمای سنتی

نمای ساختمان,طراحی نما

در این روش برحسب شرایط جوی منطقه جنس مصالح از نظر جذب رطوبت و میزان مقاومت و فاکتورهای دیگر از ملات های سیمانی گچی گلی اهکی و یا ترکیبی از انها استفاده می شود.برای مثال ملاتهای سیمانی از مقاومت بیشتری نصبت به ملاتهای گلی و گچی برخوردارهستند.معمولا این نوع نما برایافرادی که علاقه مند به سبک دکوراسیون سنتی هستند استفاده میشود.

 

 

 


2.نماسازی با روکش های خارجی

 نمای ساختمان,طراحی نمااستفاده از روکش های خارجی مانند رنگ های لعابی و انواع رنگ ها و یا استفاده ازروکش های ساخته شده از مواد رزینی مثل رزین های اکریلیک پلی استر و... یا نماهای مصنوعی مانند انواع کامپوزیت و سنگ های مصنوعی.

 

 

 


3.نماهای شیشه ای



























































 

تصویربیانی چیست؟

تصویربیانی چیست؟

اینفوگراف چیست؟

لغت Info graphic گرفته شده است از Information Graphic می باشد .هم اکنون تصوربیانی ها را بیشتر در حول خویش مشاهده می‌کنیم، خبرها ارائه اطلاعات علمی، همه به گونه ای از تصویربیانی به عنوان یک ابزار کارا استفاده می‌کنند. وسیله ای که دو هدف کلی را درگیرمیکند:

•           کمک به نمایش سریع، واضح و زیبای ایده‌های پیچیده  در سفارش طراحی اینفوگرافیک انجام می شود

•           نشر اطلاعات و داده‌ها به صورت بصری و سهل‌الوصول  سفارش ساخت اینفوگرافیک شامل می شود

اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان، نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند. قیمت طراحی اینفوگرافیک یا طراحی و ساخت اینفوگرافیک نگاره‌ها در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها وجود دارد، استفاده می‌شوند . و معلوم می گردد برای سفارش طراحی اینفوگرافیک یا سفارش ساخت اینفوگرافیک دقت نمود

مغز ما علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری دارد. حتی ارتباط میان اشیا و اطلاعات را به شکل بصری ذخیره می‌کند نه لغوی.

بیان اینفوگرافیک ها درقالب یک مثال

تعریف اینفوگرافیک ها درجلد یک مثال

تعریف اینفوگرافیک ها درقالب یک مثال:

زمان دهید یک مثال از طراحی تصویربیانی بزنم. نگاهی به تصویر بیانی کهکشان شیری یا ده کشف کشورایرلند کنید . احتمالا هر دوی اینفوگرافیک ها را تا آخرنگاه کردید. حال تصور کنید اگر می خواستیم اینفوگرافیک منظومه شمسی را به صورت یک مقاله ارایه بدهیم چه می شد!؟ متنی شلوغ و خسته کننده که خلاف اصول بهینه سازی محتوا است. در نتیجه با طراحی اینفوگرافیک ارایه اطلاعات در یک قالب جمع وجور و خلاق که به آن اینفوگرافیک می گوییم به سرعت قادر به انتقال دانش به مخاطبین خود هستید. من شخصا فکر می کنم اینفوگرافیک ها یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی است که در سالهای اخیر دیده می شود.